Guider

Ibland är det svårt att veta hur man ska tänka kring val av storlek eller vilken typ av funktionsplagg man ska ha, Om du inte hittar svar på din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss på info@gneis.se, vi hjälper dig gärna!

Guider

Ibland är det svårt att veta hur man ska tänka kring val av storlek eller vilken typ av funktionsplagg man ska ha, därför har vi samlat våra tips och råd här. Om du inte hittar svar på din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss på info@gneis.se, vi hjälper dig gärna!

Storleksguide

Storleksguide SUPERSHAPE

SUPERSHAPE-analys

Skötselråd

Materialguide

Skalfakta

Storleksguide SUPERSHAPE

Storleksguide

Skötselråd

Skalfakta

Materialguide

SUPERSHAPE-analys

för frågor gällande köp, leveranser, byten och returer:

info@gneis.se

För alla andra frågor, använd gärna adressen:

info@gneis.se

Revision 2018-05-241. BESTÄLLNING1.1. ALLMÄNTDu måste vara minst 18 år för att få handla.Alla priser är i svenska kronor och inklusive moms.1.2. KONTAKTUPPGIFTERDu har ansvaret för att samtliga uppgifter på din kundsida ”Mina sidor” är korrekta. Merkostnader som uppkommer p.g.a. felregistrering står du för.Du ansvarar även för att säkerställa att våra mejl från order@gneis.seoch info@gneis.se når dig och inte fastnar i t.ex. din skräp-post mapp eller brandvägg. Lägg till gneis-adresserna i dina kontakter så blir det rätt.Leverans sker till den postadress och med de kontaktuppgifter som är registrerade på din kundsida när din order expedieras.1.3. FRAKT- OCH EXPEDITIONSKOSTNADFör varje order tillkommer en enhetsavgift på 39 eller 59 kr, beroende på artiklarnas storlek och vikt. Om du handlar mot efterkrav utgår en extra avgift på 50 kr.1.4. BETALNINGDu kan betala med kredit-/betalkort från Visa och MasterCard eller göra direktbetalning via internetbank i Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank.Vid kort- och direktbetalning dras pengarna direkt när du godkänner din order. Leverans mot efterkrav betalas när du hämtar ut paketet.1.5. ORDERBEKRÄFTELSENär du trycker på "Genomför köp"-knappen, och betalningen är godkänd (vid kort-/direktbetalning), skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som du har registrerat på "Mina sidor".Upp…2. LEVERANS2.1. LEVERANSNär din order lämnar lagret skickas ett leverans-mejl till dig med uppgifter om leveransen, inkl. kollinummer och en länk till Schenkers kollisökning.Försändelsen skickas med Schenker till det utlämningsställe du har valt i kassan. Du får ett SMS när paketet har kommit fram till det ombud du valt.Det är din skyldighet att själv efterlysa paketet om du inte har fått en avisering inom skälig tid. Schenkers leveranstid är normalt 1-4 arbetsdagar.Du kan själv spåra paketet genom att logga in på "Mina sidor" och titta under "Mina order".Om försändelsen inte har hämtats ut efter 7 dagar skickas ett nytt SMS och slutligen efter 11 dagar en brevavisering. (Har du inte angett SMS-nummer får du ett mail istället.)Efter 14 dagar skickar Schenker tillbaka försändelsen till vårt lager i Skurup.Observera att i de fall Schenker använder Postens utlämningsställe ligger paketet också endast kvar i 14 dagar.Vi har inte delade leveranser, utan din beställning skickas komplett så fort detta är möjligt.Vid säsongsstart och större kampanjer kan det ta 5-10 arbetsdagar innan din order kan levereras. Därefter tillkommer Schenkers leveranstid.Vi levererar endast varor inom Sverige.2.2. EJ UTHÄMTAD FÖRSÄNDELSEFörsändelser som returneras till oss pga. att de inte har hämtats ut i tid (enligt 2.1 ovan) debiteras en avgift på 250 kr.Avgiften täcker delar av våra kostnader för dubbla frakter, pack & plock, uppackning, lagerhantering m.m.Upp…3. BYTES- OCH ÅNGERRÄTT3.1. BYTESRÄTTDu kan byta färg och/eller storlek på en vara om du gör det inom 14 dagar från det att du hämtade ut din försändelse. Detta gäller förutsatt att varan är oanvänd och oskadad, samt att det du vill byta till finns i lager. Du har rätt att hantera den vara som du köpt från oss på sådant sätt att du kan fastställa dess egenskaper och funktion. Om du hanterat varan i större omfattning än vad som anses nödvändigt för att kunna fastställa varans egenskaper och funktion är du skyldig att ersätta oss för denna värdeminskning och vi kan i sådana fall komma att göra ett avdrag motsvarande värdeminskningen från det belopp som vi ska betala tillbaka till dig.När vi har fått varan, och konstaterat att den är felfri och oanvänd, byts den enligt ditt önskemål förutsatt att varan finns i lager.Den utbytta varan skickas därefter till dig med Schenker – till samma ombud som denna order skickats.Vi rekommenderar att du använder bilagd returfraktsedel. Det gör bytet både enklare och snabbare. Kostnaden för detta är 59 kr och betalas via den faktura som medföljer bytesordern.Bytesordern, från vårt lager till ditt valda ombud, levereras fraktfritt.Observera att det är du som har ansvaret för din returförsändelse tills den når vårt lager.Om du använder returfraktsedeln räcker det med att du sparar inlämningskvittot. I annat fall förordar vi att du skickar försändelsen på så sätt att den både är spårbar och försäkrad. Vi löser inte ut returer som skickas mot postförskott / efterkrav.Läs mer om hur du gör ditt byte under ”Kundtjänst-Byte/Retur”.3.2. ÅNGERRÄTTDu har 14 dagars ångerrätt från det att du hämtat ut din försändelse. Ångerrätten gäller förutsatt att varan är oanvänd och oskadad.Observera att du måste betala tillbaka hela paketrabatten, även i fall du väljer att returnera enbart delar ur ett ”paket”.När vi har fått varan, och konstaterat att den är felfri och oanvänd, betalar vi tillbaka exakt det belopp som du har betalat för den aktuella varan, med ev. justering för returfrakt (enligt nedan) och paketrabatt (enligt ovan).Återbetalningen sker senast inom trettio (30) dagar, men oftast inom 1-8 dagar. Betalningen sker till det bankkonto-nummer som angetts på returblanketten.Om kontouppgifter saknas eller är felaktiga kontaktar vi dig via mejl och arkiverar återbetalningen i väntan på ditt svar.Vi rekommenderar att du använder bilagd returfraktsedel. Det gör återköpet både enklare och snabbare. Kostnaden för detta är 59 kr och betalas via avdrag på det belopp som ska återbetalas enligt ovan.Observera att det är du som har ansvaret för din returförsändelse tills den når vårt lager.Om du använder returfraktsedeln räcker det med att du sparar inlämnings-kvittot (som man numera normalt får via epost). I annat fall förordar vi att du skickar försändelsen på så sätt att den både är spårbar och försäkrad. Vi löser inte ut returer som skickas mot postförskott / efterkrav.Läs mer hur du gör ett återköp under menyn "Kundtjänst-Byte/Retur".Upp…4. REKLAMATIONER m.m.4.1. ALLMÄNTVi hanterar alla reklamationer i enlighet med Konsumentköplagen. Läs gärna mer på Konsumentverkets webbplats.4.2. FELEXPEDIERAD ORDEROm artikeln är felexpedierad byter vi kostnadsfritt ut den till rätt artikel, förutsatt att den är oanvänd (nyskick) och oskadad.Gör inget utan att först ha kontaktat oss på order@gneis.seLäs mer hur du gör vid felexpedierad order under menyn"Kundtjänst–Reklamera".4.3. TRANSPORTSKADAOm försändelsen har en transportskada är du ansvarig att anmäla detta direkt hos ombudet när du hämtar försändelsen. Kolla därför noga att försändelsen är hel när du får den av ombudet.Kontakta oss därefter snarast via mejl till order@gneis.se och beskriv skadan. Ange även det ärendenummer du har fått av Schenkers ombud.4.4. FABRIKATIONSFEL E.D.Om vi fastställer att varan har ett fabrikationsfel har vi rätt att i:1a-hand laga den2a-hand kostnadsfritt byta den mot en likvärdig vara3e-hand göra en återbetalning med nyttoavdrag, enligt nedan.Vid återbetalning tar vi hänsyn till hur länge det är sedan plagget köptes. Efter en säsongs användning är avdraget ca 40% (av det pris du har betalat för plagget) och efter ytterligare en säsongs användning är det 60%. Läs gärna mer på Konsumentverkets webbplats.Alla ev. frakter i samband med fabrikationsfel betalas av Gneis.Notera dock att normalt slitage inte utgör någon grund för reklamation. Barn sliter hårt på sina vinterplagg, särskilt när asfalten är framme. Exempelvis är inte repiga reflexer, sönderklivna benslut eller uppnötta knän någon grund för reklamation. Inte heller skador som uppkommit pga. att man fastnat och rivit sönder yttertyget. (Om du köper rätt storlek och justerar plaggen efter våra anvisningar minimerar du risken att bensluten släpar i marken och att förstärkningar kommer på fel ställen och får därmed plagg som håller längre.)Läs mer hur du gör en reklamation under menyn ”Kundtjänst–Reklamera”.Upp…5. ÖVRIGT5.1. KONSUMENT- OCH DISTANSHANDELSLAGENVi följer Konsumentköplagen och Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (tidigare Distans- & hemförsäljningslagen).Mer om dina rättigheter och skyldigheter liksom ovan nämnda lagtexter hittar du på Konsumentverkets webbplats.5.2. TVISTVid en eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.5.3. SÄKERHETVi använder oss av DIBS betalväxel från företaget DIBS Payment Services, som är marknadsledande i Norden avs. system för säkra betalningar.DIBS är certifierade enligt säkerhetsstandarden PCI DSS sedan 2005.5.4. PERSONUPPGIFTER (GDPR)Rock Group Sweden AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av alla personuppgifter som du som kund lämnar till oss, eller som indirekt skapas i och med att du lägger en order eller kontaktar oss.Vi lagrar och använder uppgifterna för att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig och vi följer riktlinjerna i EU:s dataskyddsförordning GDPR (General Data Protection Regulation).Eftersom vi inte har någon riktad marknadsföring (utan enbart generella e-postutskick) samlar och sparar vi enbart de personuppgifter som krävs för att vi ska kunna hantera och leverera order samt ge dig fullgod service.Vi garanterar att vi inte säljer/lämnar ut personuppgifter till annan än de företag som hjälper oss fullfölja våra åtaganden, som vi alla har avtal med för att hålla uppgifterna konfidentiella. Har du några frågor eller funderingar så mejla oss på info@gneis.seVår fullständiga Integritetspolicy hittar du här.5.5. COOKIESVi använder oss av s.k. "session cookies" för att vi ska kunna hålla reda på din inloggning och kundkorg när du handlar. Dessa försvinner när du stänger av din webbläsare.Du kan ställa in din webbläsare så att den inte accepterar eller varnar dig när en webbplats använder cookies. Men stänger du av cookies kommer du inte att kunna handla i vår webbutik, utan du kan då enbart se dig omkring i butiken.5.6. FORCE MAJEUREOm vi inte kan uppfylla angivna köpevillkor på grund av omständigheter orsakade av s.k. "Force Majeure" (t.ex strejk, krig, undantagstillstånd, naturkatastrofer eller liknande) kan vi inte ställas till svars.5.7. FÖRBEHÅLLVi förbehåller oss rätten att justera priser och avgifter. Vi reserverar oss mot eventuella skriv/bildfel på gneis.se och för fel i vårt lagersaldo.Tänk på att färger kan se olika ut på olika dataskärmar och därför inte alltid riktigt överensstämmer med artiklarnas verkliga utseende.

Revision 2018-05-241. IntegritetspolicyEU:s nya och allmänt gällande dataskyddsförordning GDPR träder i laga kraft den 25 maj, och ersätter samtidigt vår svenska personuppgiftslag (PUL).GDPR (General Data Protection Regulation) är en bra lag som värnar om din integritet och ökar transparensen mellan dig och alla leverantörer som lagrar data om dig.GDPR ger dig bland annat rätten att på begäran få reda på alla persondata som ett företag lagrar om dig, varför det lagrar denna data om dig och hur länge de sparar det. Du kan även kräva att företaget ska avregistrera all data om dig.Eftersom vi inte har någon riktad marknadsföring (utan enbart generella e-postutskick) samlar och sparar vi enbart de personuppgifter som krävs för att vi ska kunna hantera och leverera order samt ge dig fullgod service.Här nedan berättar vi hur vi gör, och varför, liksom vilka rättigheter du har.2. PersonuppgiftsansvarigRock Group Sweden AB, som äger varumärket Gneis, är personuppgiftsansvarig för alla personuppgifter som du lämnar och som skapas av våra system, när du registrerar dig eller handlar på webshopen gneis.se.Rock Group Sweden AB (556704-7484) har sitt huvudkontor på Varvsgatan 41, 97232 Luleå.Om du har frågor angående vår behandling av dina personuppgifter eller vill att vi avregistrerar dem eller har andra funderingar kan du maila oss på info@gneis.se eller ringa Johanna Gunnarsdotter (0920-420180).3. Tillgång till personuppgifterDina personuppgifter behandlas av oss och de externa leverantörer som vi anlitar för att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig, exempelvis våra IT och logistikpartners. Samtliga agerar på uppdrag av oss och vi har tecknat personuppgiftbiträdesavtal med alla för att säkerställa att de fullföljer sitt åtagande enligt våra riktlinjer.Vi delar även vissa begränsade uppgifter med utvalda externa parter som hjälper oss att samla in kundomdömen och skicka ut enkäter, nyhetsbrev och annan information. Även här har vi personuppgiftbiträdesavtal med alla.Vi äger alla dessa personuppgifter och garanterar att de inte säljs eller överlåts till annan part.4. SäkerhetVi skyddar dina uppgifter på flera olika sätt. Bland annat är all överföring av uppgifter via internet krypterade, datorer som innehåller personuppgifter står i en säker miljö och organisationer som har insyn i uppgifterna har skrivit på sekretessavtal.5. Behandling av personuppgifter på gneis.se (webköp)5.1. PERSONUPPGIFTERVi samlar in dina personuppgifter när du registrerar dig och/eller gör ett köp i vår webshop gneis.se för att sedan kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig, dvs. leverera de varor som du har beställt.För- och efternamn (för uthämtning)PostadressE-postadress (för orderbekräftelser m.m.)Mobilnummer (för leveransbesked via SMS)För att uppfylla konsumentköplagen och kunna ge dig bra service lagrar vi även en del andra uppgifter. Exempelvis för att hantera ångerrätt och reklamationer, ge dig hjälp avs. tidigare order eller själv kan se och följa tidigare och aktuella köp.KundnummerOrdernummerFakturanummerKollinummerOrderdata (artikel, färg, storlek, pris osv.)Pris-/betalinformationPrenumerationsinställningar (nyhetsbrev, enkäter, ev. erbjudanden)5.2 LAGRINGSTIDFör att kunna hantera ev. reklamationer och ge dig bra service utifrån vår historik avs. återkommande order lagrar vi dina personuppgifter i maximalt 5 år, fr.o.m. din senaste order.Du kan dock (enligt ovan) när som helst meddela oss om du vill att vi avregistrerar dig inkl. alla dina uppgifter.6. Mina sidorPå ”Mina sidor” kan du själv se alla väsentliga personuppgifter som finns lagrade hos oss.7. Användning av CookiesVi använder s.k. cookies (små datafiler som lagras i din webbläsare) för att förbättra funktionaliteten, förenkla ditt besök och analysera hur shopen används, så att vi kan göra den bättre.Vi, liksom nästan alla andra webshopar, använder Google Analytics för att analysera vår affär, och Google använder i sin tur cookies. Vi har ingen kontroll över Google cookies, utan den information som din användning av sidan genererar lagras hos Google, inkl. din IP-adress.Du kan neka användningen av cookies via din webbläsares inställningar, men då kommer webshopen att fungera väsentligt sämre, med risk att det inte går att lägga en order.8. Användning av personuppgifter för kommunikation (ej order)8.1. OMDÖMENVi är mycket intresserade av att veta vad våra kunder tycker om Gneis och våra produkter och det finns många kunder som vill ha transparenta produkt och varumärkesomdömen från en oberoende part.För detta använder vi den oberoende sajten TrustPilot.com, som använder förnamn och e-postadress för att fråga efter dessa omdömen. Du väljer själv om du vill delta eller ej.TrustPilot lagrar uppgifterna i 3 år (för sin affärslogik) men får inte skicka mejl utan vårt godkännande.8.2. NYHETSBREVDå och då skickar vi ut generella nyhetsbrev som informerar om nya produkter och vad vi jobbar med inför framtiden, trender, utbildning etc., och som går till alla våra prenumeranter. För detta använder vi Rule från Rule Communications.Nyhetsbreven sänds till den e-postadress som är registrerad för nyhetsbrev. Rule lagrar idag inget annat än din e-postadress och kan (får) ej skicka mejl på eget bevåg.E-postadresserna för utskick av nyhetsbrev lagras så länge du vill ha vårt nyhetsbrev. Du kan enkelt och när som helst avanmäla dig från utskick av nyhetsbrev, antingen via en länk i nyhetsbrevet eller genom att höra av dig till oss.8.3. ENKÄTERVi använder enkäter för att lära oss mer om våra kunder och hur våra produkter fungerar, presterar och används i vardagen. Vi testar även nya produkter m.m. Till detta har vi använt enkätverktyget esMaker från Entergate AB.Vi kommer att fortsätta med detta, men innan dess kommer vi att fråga alla kunder om de fortsättningsvis vill svara på våra enkäter och berätta om hur detta i så fall kommer att fungera med anmälan och godkännande.

Revision 2018-05-14
1. BytesrättHär kan du läsa hur du gör om du vill byta eller göra återköp på en eller flera varor som du köpt.Det går bra att byta färg och/eller storlek på en vara om du gör det inom 14 dagar från det att du hämtade ut försändelsen. Detta gäller förutsatt att varan är oanvänd (i nyskick) och oskadad samt finns kvar i lager.Du har rätt att hantera den vara som du köpt från oss på sådant sätt att du kan fastställa dess egenskaper och funktion. Om du hanterat varan i större omfattning än vad som anses nödvändigt för att kunna fastställa varans egenskaper och funktion är du skyldig att ersätta oss för denna värdeminskning och vi kan i sådana fall komma att göra ett avdrag motsvarande värdeminskningen från det belopp som vi ska betala tillbaka till dig.Vi kan som sagt inte garantera att det du vill byta till finns kvar i lager. Kolla därför först i shopen vad som finns kvar. Ange gärna även ett andra alternativ på returblanketten, i fall det du vill byta till hinner ta slut innan ditt byte hinner fram till oss.Sätt bara en gul lapp e.d. på returblanketten om du vill att vi ska ringa dig innan vi betalar tillbaka pengarna – om inget av dina val finns kvar i lager.Bytesrätten gäller även alla artiklar som köpts inom ramen för ev. ”paketerbjudande”, utan att det påverkar paketrabatten. Vid uträkningen av ev. mellanskillnad utgår vi från det ordinarie pris artikeln har enligt den faktura du har fått.Du byter dina artiklar så här:Packa artikeln/artiklarna i lämpligt emballage, som håller för transporten. Förslagsvis i den påsen/kartongen artiklarna kom i. Se bara till att inte försändelsen blir onödigt stort om du enbart returnerar enstaka artiklar.Fyll i returblanketten som följde med leveransen. (Har du inte kvar den kan du hämta den via denna länk (kräver Adobe Reader). Om du vill kan du fylla i blanketten direkt på datorn, innan du skriver ut den.Lägg returblanketten + kopia på följesedel/faktura i paketetoch klistra igen det.Klistra fast bifogad returfraktsedel, om du väljer att använda den, vilket vi rekommenderar dig att göra. Kostar 59 kr och är det enklaste, snabbaste och säkraste sättet att returnera varorna på.I det fall du inte använder vår returfraktsedel ska paketet adresseras till:
Postpac AB, att. Gneis
Norra Industrigatan 5, 274 30 SKURUP
När vi har fått varan, och konstaterat att den är felfri och oanvänd får du ett mejl av oss som bekräftar att returen är mottagen och godkänd. Sedan byter vi den enligt dina önskemål och skickar den/de utbytta varorna till dig fraktfritt med Schenker, till samma ombud som din ursprungliga order skickades.Eventuell mellanskillnad vid bytet och returfraktavgiften om 59 kr (om du väljer att använda vår returfraktsedel) betalas mot faktura, som bifogas din utbytesorder.Observera att det är du som har ansvaret för din returförsändelse tills den når vårt lager.Om du använder returfraktsedeln räcker det med att du sparar inlämningskvittot. I annat fall förordar vi att du skickar försändelsen på så sätt att den både är spårbar och försäkrad. Vi löser inte ut returer som skickas mot postförskott/efterkrav.2. Ångerrätt/Retur (återköp)Om du inte är nöjd med din artikel har du 14 dagars ångerrätt efter det att du hämtat försändelsen. Ångerrätten gäller enbart om artikeln är oanvänd (nyskick) och oskadad.Du har rätt att hantera den vara som du köpt från oss på sådant sätt att du kan fastställa dess egenskaper och funktion. Om du hanterat varan i större omfattning än vad som anses nödvändigt för att kunna fastställa varans egenskaper och funktion är du skyldig att ersätta oss för denna värdeminskning och vi kan i sådana fall komma att göra ett avdrag motsvarande värdeminskningen från det belopp som vi ska betala tillbaka till dig.I det fall du väljer att returnera en/flera artiklar som ingår i ett ”Paket”, måste du också betala tillbaka hela den paketrabatt som du har fått för det aktuella ”paketerbjudandet”.Du gör återköp på dina artiklar så här:Packa artikeln/artiklarna i lämpligt emballage, som håller för transporten. Förslagsvis i den påsen/kartongen artiklarna kom i. Se bara till att försändelsen inte blir onödigt stor om du enbart returnerar enstaka artiklar.Fyll i returblanketten som följde med leveransen. (Har du inte kvar den kan du hämta den via denna länk (kräver Adobe Reader). Om du vill kan du fylla i blanketten direkt på datorn, innan du skriver ut den.Lägg returblanketten + kopia på följesedel/faktura i paketetoch klistra igen det.Klistra fast bifogad returfraktsedel, om du väljer att använda den, vilket vi rekommenderar dig att göra. Kostar 59 kr och är det enklaste, snabbaste och säkraste sättet att returnera varorna på.I det fall du inte använder vår returfraktsedel ska paketet adresseras till:
Postpac AB, att. Gneis
Norra Industrigatan 5, 274 30 SKURUP
När vi har fått artikeln, och konstaterat att den är felfri och oanvänd, betalar vi tillbaka exakt det belopp som du har betalat för den aktuella varan, med ev. justering för returfrakten om 59 kr och ev. paketrabatt (enligt ovan).Detta görs garanterat inom trettio (30) dagar, men oftast inom 1-8 dagar beroende på när returen kommer till oss. (Vi gör återbetalningarna – som görs manuellt – torsdagar). I samband med att returen registrerats skickas också ett mejl till dig om att vi mottagit din retur.Utbetalning sker till det bankkontonummer som du angett på returblanketten.Observera att det är du som har ansvaret för din returförsändelse tills den når vårt lager.Om du använder returfraktsedeln räcker det med att du sparar inlämningskvittot. I annat fall förordar vi att du skickar försändelsen på så sätt att den både är spårbar och försäkrad. Vi löser inte ut returer som skickas mot postförskott/efterkrav.

Rev. 2017-02-241. AllmäntHär kan du läsa hur du gör om du vill reklamera.Vi hanterar alla ev. reklamationer enligt Konsumentköplagen. Läs gärna mer på Konsumentverkets webbplats.2. Felexpedierad orderOm artikeln är felexpedierad (fel modell, storlek, färg e.d.) byter vi kostnadsfritt ut den till rätt artikel, förutsatt att den är oanvänd (nyskick) och oskadad. Skicka ett mejl till order@gneis.se med följande innehåll:OrdernummerFullständigt namnTelefonnummer, som vi säkrast når dig påVad du beställt för artikel (inkl. färg och storlek) och vad du fått.Invänta svar från oss innan du gör något mer. Skicka med andra ord inte tillbaka plagget innan du har pratat med oss!3. TransportskadaOm försändelsen har en transportskada är du ansvarig att anmäla detta direkt hos ombudet när du hämtar ut försändelsen. Kolla därför noga att försändelsen är hel när du får den av ombudet.Kontakta oss därefter snarast via mejl till order@gneis.se och beskriv skadan. Ange även det ärendenummer du har fått av Schenkers ombud.4. Fabrikationsfel e.d.Innan du gör något mer – skriv ett mejl till order@gneis.se med följande innehåll.OrdernummerFullständigt namn och adress (eller ditt kundnummer)Telefonnummer som vi säkrast når dig påKort beskrivning av vad du vill reklamera, gärna med ett beskrivande foto.Invänta svar från oss innan du gör något mer. Skicka med andra ord inte iväg plagget innan du har pratat med oss! (Det ska under inga omständigheter skickas tillbaka till vårt lager.)Om vi fastställer att varan har ett fabrikationsfel har vi rätt att i:1a-hand laga den2a-hand kostnadsfritt byta den mot en likvärdig vara3e-hand göra en återbetalning med nyttoavdrag, enligt nedan.Vid återbetalning tar vi hänsyn till hur länge det är sedan plagget köptes. Efter en säsongs användning är avdraget ca 40% (av det pris du har betalat för plagget) och efter ytterligare en säsongs användning är det 60%. Läs gärna mer om ”nyttoavdrag” påKonsumentverkets webbplats.Alla ev. frakter i samband med fabrikationsfel betalas av Gneis.Notera dock att normalt slitage inte utgör någon grund för reklamation. Barn sliter hårt på sina vinterplagg, särskilt när asfalten är framme. Exempelvis är inte repiga reflexer, sönderklivna benslut eller uppnötta knän någon grund för reklamation. Inte heller skador som uppkommit pga. att man fastnat och rivit sönder yttertyget. (Om du köper rätt storlek och justerar plaggen efter våra anvisningar minimerar du risken att bensluten släpar i marken och att förstärkningar kommer på fel ställen och får därmed plagg som håller längre.)

I Hjärtat på Gneis

Vi vill att fler barn ska leka ute!

När barn kan leka ute obehindrat - med kläder som är följsamma och inte är i vägen, med kläder som håller dem varma och torra - då stannar de ute länge, länge.

Därför har vi gjort det till vår mission att skapa de allra bästa funktionskläderna för barn.

Utelek gör gott

Vi tror att barn som får leka mycket ute mår bättre, på många sätt! Vi brinner för att göra uteleken tillgänglig både prismässigt och såklart kvalitetsmässigt - för med riktigt bra funktionskläder är uteleken lika självklar som inneleken.

Behöver funktionskläder vara dyra?

Bra funktionskläder är dyra, de kräver ambitiösa mönsterkonstruktioner och de allra dyraste materialen. Vi jobbar dagligen med att kapa alla mellanhänder, varje onödig kostnad vi kan hitta, för att komma ner i pris och göra plaggen tillgängliga för fler barn - men vi tummar aldrig någonsin på kvaliteten.

Skickas nästa vardag

Leveranstid: 1-4 arbetsdagar

Öppet köp & bytesrätt i 14 dagar

Kundtjänst

Undrar du över något? Ring oss gärna!
Vi har öppet vardagar 10:00-16:00

Telefonnummer: 0920-420 180
Mail: info@gneis.se

Nyhetsbrev

Få tips, nyheter och erbjudanden från Gneis. Du kan när som helst avregistrera dig. Genom att skriva upp dig på vårt nyhetsbrev godkänner du vår integritetspolicy.

Vi är Gneis Funktionskläder

Vi gillar natur, vi gillar väder och vi gillar barn. Vi tycker att ute är världens bästa lekplats och att barnen förtjänar världens bästa utekläder. Som barnens ambassadör kämpar vi för detta och för att alla vuxna (som köper barnens kläder) ska förstå hur viktigt deras val av utekläder är för barnen.

ROCK GROUP SWEDEN AB
Organisationsnr 556704-7484 • Varvsgatan 41, plan 5, 972 32 Luleå • Telefon 0920-420 180 • Telefax: 0920-420 189 • E-post info@gneis.se

Gneis Logo
guider/
category