RETUR

Frågor och svar

Hur länge har jag på mig att byta/returnera?

Från det att du har hämtat ut paketet så har du 14 dagars ångerrätt. Ta inte bort eventuella lappar och anvisningar innan du har bestämt dig för om du tänker behålla produkten.

Om du använt varan eller återlämnar den smutsig eller skadad är du skyldig att ersätta oss för värdeminskningen, eftersom vi i detta fall inte kan sälja produkten vidare till fullt pris.

Kan jag returnera varor från olika beställningar i samma paket?

Ja, det går bra! Tänk bara på att notera detta på returblanketten så gör du det enklare för vår returhantering.

Kan jag spåra min retur?

När du har lämnat in din retur så får du ett inlämningskvitto på mailen. På detta inlämningskvitto finns ett kollinummer. Med hjälp av detta kan du spåra din retur via denna sida: https://www.dbschenker.com/se-sv/om-oss/kundservice/spara-och-sok

Hur vet jag att ni har fått min retur?

När vi har mottagit och registrerat din retur så skickar vi dig en returbekräftelse på mailen. I samma veva kontaktar vi Klarna gällande återbetalning eller uppdatering av faktura.

Min retur har inte registrerats än och min faktura går snart ut, vad gör jag?

Du kan enkelt gå in på din faktura på Klarna och rapportera retur. Då pausas fakturan tills att returen är registrerad.

Kom bara ihåg att hålla tungan rätt i mun när du gör detta, så att du rapporterar retur på rätt faktura - alltså den faktura som innehåller de returnerade artiklarna.

✓ Skickas nästa vardag

✓ Klarna betalning

✓ Öppet köp & bytesrätt i 14 dagar

✓ Leveranstid: 1-4 arbetsdagar

Vi är Gneis funktionskläder

Vi gillar natur, vi gillar väder och vi gillar barn. Vi tycker att ute är världens bästa lekplats och att barnen förtjänar världens bästa utekläder.

Som barnens ambassadör kämpar vi för detta och för att alla vuxna (som köper barnens kläder) ska förstå hur viktigt deras val av utekläder är för barnen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Med din prenumeration godkänner du vår integritetspolicy integritetspolicy och du kan förstås när som helst avregistrera dig från nyhetsbrevet.

Kundtjänst

På vår kundtjänstsida hittar du svar på de flesta frågorna kring ditt köp. Det finns även en rad guider som vi vill tipsa om.

Annars kan du gärna även mejla eller ringa oss. Vi har öppet alla vardagar kl. 10-16.

Telefonnummer: 0920-420 180
E-post: info@gneis.se

Facebook

Youtube

Instagram

Rock Group Sweden AB

Varvsgatan 41, plan 5 • 972 32 Luleå

Telefon: 

0920-420 180

E-post: 

info@gneis.se

Org.nr: 

556704-7484