Frågor och svar
Från det att du har hämtat ut paketet så har du 14 dagars ångerrätt. (Under julen har vi förlängd ångerrätt till 9 januari för order lagda under december månad.) Ta inte bort eventuella lappar och anvisningar innan du har bestämt dig för om du tänker behålla produkten.
Om du använt varan eller återlämnar den smutsig eller skadad är du skyldig att ersätta oss för värdeminskningen, eftersom vi i detta fall inte kan sälja produkten vidare till fullt pris.
Ja, det går bra! Tänk bara på att notera detta på returblanketten så gör du det enklare för vår returhantering.
När du har lämnat in din retur så får du ett inlämningskvitto på mailen. På detta inlämningskvitto finns ett kollinummer. Med hjälp av detta kan du spåra din retur via denna sida: https://www.dbschenker.com/se-sv/om-oss/kundservice/spara-och-sok
När vi har mottagit och registrerat din retur så skickar vi dig en returbekräftelse på mailen. I samma veva kontaktar vi Klarna gällande återbetalning eller uppdatering av faktura.
Du kan enkelt gå in på din faktura på Klarna och rapportera retur. Då pausas fakturan tills att returen är registrerad.
Kom bara ihåg att hålla tungan rätt i mun när du gör detta, så att du rapporterar retur på rätt faktura - alltså den faktura som innehåller de returnerade artiklarna.