Kundservice

Telefon: 0920 - 420 180
Öppet vardagar 10:00 - 16:00
 
Du är även varmt välkommen att mejla oss...

 

Frågor om köp, leverans, byte och återköp skickas till order@gneis.se

Övriga frågor inkl. storlekshjälp och reklamationer skickas till info@gneis.se

 

Kundservice

Telefon 0920 – 420 180

Öppet vardagar kl. 10–16

Köp, leverans och byte/återköp

 order@gneis.se

 

Storleksfrågor, produktfrågor, reklamationer m.m.

info@gneis.se

 

Revision 2019-12-01 

1.  Beställning

 

1.1  ALLMÄNT

Du måste vara minst 18 år för att handla. Alla priser är i svenska kronor och inklusive moms. Vi levererar endast varor inom Sverige.

1.2  KONTAKTUPPGIFTER

Du ansvarar för att alla uppgifter i din beställning är korrekta. Namnet måste vara exakt samma som din ID-handling visar, annars får du inte ut paketet. Din mejladress måste vara rätt, annars får du ingen orderbekräftelse och likaså ditt mobilnummer då du annars inte får någon avisering när paketet nått ombudet. Merkostnader som drabbar oss på grund av felaktiga uppgifter betalar du själv, exempelvis Schenkers avgift för namnändring.

Du ansvarar även för att säkerställa att våra mejl från order@gneis.se och info@gneis.se når dig, dvs. inte kommer i din skräppost eller fastnar i din brandvägg. Lägg därför gärna till order@gneis.se och info@gneis.se i dina kontakter, så blir det rätt.

1.3  FRAKT OCH EXPEDITIONSAVGIFTER

För varje order tillkommer en fast avgift på 39 alternativt 59 kronor, beroende på storleken på din order. Det tillkommer inga andra avgifter. 

1.4  BETALNING

All betalning sker via Klarna. Där kan du välja mellan en rad olika betalsätt inklusive kortbetalning, direktbetalning, Klarna-konto och faktura. Klarna garanterar säkerheten för alla betaltransaktioner. Om du vill veta mer kan du läsa mer i Klarnas köpvillkor och vill du hellre prata med dem når du Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 25.  

1.5  ORDERBEKRÄFTELSE

När du klickar på knappen "Slutför köp" skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som du har angett till Klarna. Var noggrann så att den är korrekt, annars får du ingen bekräftelse.

2.  Leverans

 

2.1  LEVERANSBESKED

När din order lämnar lagret skickas en leveransbekräftelse till den mejladress du har angivit till Klarna med uppgifter om din leverans, inklusive kollinummer och en länk till Schenkers kollisökning.

I de allra flesta fall packas och skickas din order kommande arbetsdag. Vid eventuella kampanjer (mycket sällan) eller plötsliga väderomslag kan det dock ta 1-4 arbetsdagar extra innan din order levereras från lagret. Till det tillkommer Schenkers leveranstid.

2.2  HÄMTNING

Försändelsen skickas med Schenker till av dig valt utlämningsställe och du får ett SMS så fort paketet finns för avhämtning  hos ombudet. Om du inte har fått din avisering inom ca en (1) vecka är du skyldig att själv efterlysa paketet. Beroende på var du bor är Schenkers leveranstid normalt 1-4 arbetsdagar.

Om försändelsen inte har hämtats ut sju (7) dagar efter den ankom till ombudet skickas ett nytt SMS och efter ytterligare fyra (4) dagar en brevavisering. (Har du inte angett SMS-nummer får du ett mail istället.) Efter 14 dagar skickar Schenker tillbaka försändelsen till vårt lager i Skurup och du är då skyldig att betala för våra kostnader för detta enligt nedan.

2.3  EJ UTHÄMTAT PAKET

Om din order skickas tillbaka till vårt lager på grund av att du inte har hämtat ut paketet i tid debiteras du en avgift på 250 kronor som täcker delar av våra kostnader för dubbla frakter, plock & pack, uppackning, lagerhantering, administration m.m.

3.  Bytesrätt | Ångerätt

 

3.1  DISTANSHANDELSLAGEN

Distanshandelslagen ger dig oavsett orsak 14 dagars ångerrätt från det att du har hämtat ut försändelsen. Detta gäller förutsatt att produkten är oanvänd och oskadad.

3.2  FELFRI OCH OANVÄND

Du har rätt att känna på och prova produkterna som du har köpt av oss på samma sätt som i en fysisk butik. Ta inte bort eventuella lappar och anvisningar innan du har bestämt dig för om du tänker behålla produkten. Produkter som du vill skicka tillbaka lägger du tillbaka i den förpackning de levererades i så sparar vi både tid och miljö. Om du använt varan eller återlämnar den smutsig eller skadad är du skyldig att ersätta oss för värdeminskningen, eftersom vi i detta fall inte kan sälja produkten vidare till fullt pris.

3.3  GEMENSAMT FÖR ALLA RETURER

Såväl en returblankett som en betald returadresslapp finns med i leveransen. En korrekt ifylld returblankett ska alltid vara med i returförsändelsen. Du kan alltid skriva ut en ny returblankett om du har tappat bort den.

Vi rekommenderar att du alltid använder medföljande returadresslapp och sparar det inlämningskvitto som skickas från Schenker till din mejladress så fort du lämnat in paketet hos ombudet. I annat fall tar du själv ansvaret för att returförsändelsen kommer fram till vårt lager och vi rekommenderar i så fall en spårbar försändelse med försäkring. Notera dock att vi inte löser ut returer som har skickats mot Postförskott/Efterkrav eller som rekommenderat brev.

När vi har fått tillbaka en produkt och konstaterat att den är både felfri och oanvänd rapporterar vi det till Klarna som därefter reglerar detta ekonomiskt enligt våra och Klarnas köpvillkor. Den frakt på 39 eller 59 kronor som betalas vid köptillfället betalas ej tillbaka. I det fall returen avser en produkt som köpts inom ramen för ett paket reduceras återbetalningen med hela den erhållna paketrabatten.

3.4  BYTE

Ett byte sker i två steg. Först lägger du en ny (bytes)order och därefter gör du en retur (återköp) av den/de produkter som du lagt "bytesordern" på – exempelvis en större/mindre storlek om det var storleken som blev fel. På detta sätt får du den/de produkter du vill byta till snabbast möjligt, normalt inom 2-4 arbetsdagar beroende på var du bor.

När vi får returen/återköpet till lagret meddelar vi detta till Klarna, som reglerar detta med dig. Vi står i detta fall för returfrakten. Notera dock att du måste kryssa i att du lagt en bytesorder på returblanketten. I annat fall kan vi inte se detta och ta bort kostnaden för returfrakten.  

Om du vill kan du förstås lägga till fler produkter i din bytesorder utöver de eller den som du vill byta.

3.5  ÅTERKÖP

När vi har fått returen/återköpet till lagret meddelar vi detta till Klarna, som reglerar detta med dig. Vid ett rent återköp betalar du en returavgift på 59 kronor.

4.  Reklamationer

 

4.1 ALLMÄNT

Vi hanterar alla reklamationer enligt Konsumentköplagen. Läs gärna mer om denna och dina rättigheter på Konsumentverkets webbplats.

4.2 REKLAMATION | FABRIKATIONSFEL

Innan du gör något mer – skriv ett mejl till info@gneis.se med följande innehåll:

  • Ordernummer
  • Fullständigt namn alt. kundnummer
  • Mobilnummer
  • Kort om vad du vill reklamera (gärna tillsammans med en beskrivande bild)


Invänta sedan svar från oss innan du gör något mer. Skicka med andra ord inte iväg plagget innan du har pratat med oss! (Det ska under inga omständigheter skickas tillbaka till vårt lager.)

Om vi fastställer att varan har ett fabrikationsfel har vi rätt att i:

  • första hand laga den.
  • andra hand kostnadsfritt byta den mot en likvärdig vara.
  • tredje hand göra en återbetalning med "nyttoavdrag", enligt nedan.


Vid en eventuell återbetalning tar vi hänsyn till hur länge det är sedan plagget köptes. Efter en säsongs användning är avdraget 35% (av det pris du har betalat för plagget) och efter ytterligare en säsongs användning är det 50%. Läs gärna mer om ”nyttoavdrag” på Konsumentverkets webbplats.

Alla ev. frakter i samband med fabrikationsfel betalas av självfallet av Rock Group Sweden.

Notera att normalt slitage inte utgör någon grund för reklamation. Barn sliter hårt på sina vinterplagg, särskilt när asfalten är framme. Exempelvis är inte repiga reflexer, sönderklivna benslut eller uppnötta knän någon grund för reklamation (förutom Ossoami byxor med garanti). Inte heller skador som uppkommit pga. att man fastnat och rivit sönder yttertyget.

Obs! Om du köper rätt storlek och justerar plaggen efter våra anvisningar minimerar du risken att bensluten släpar i marken och att förstärkningar kommer på fel ställen och får därmed plagg som håller längre. 

4.3 FELEXPEDIERAD ORDER

Om en artikel är felexpedierad (fel modell, storlek, eller färg) byter vi förstås kostnadsfritt ut den till den artikel du hade beställt , förutsatt att den är oanvänd och oskadad. Skicka ett mejl till info@gneis.se med följande innehåll:

  • Ordernummer
  • Fullständigt namn alt. kundnummer
  • Mobilnummer
  • Vilken vara som är fel (inkl. färg och storlek).
  • Vad du har fått istället.


Invänta sedan svar från oss innan du gör något mer. Skicka inte plagget innan du har pratat med oss! Det går också bra att ringa oss på 0920-420180 mellan kl. 10:00–16:00.

4.4 TRANSPORTSKADA

Om försändelsen har en transportskada ska du anmäla detta direkt hos ombudet när du hämtar ut försändelsen. Kolla därför noga att försändelsen är hel när du får den av ombudet.

Kontakta oss därefter snarast via mejl till info@gneis.se och beskriv skadan. Ange även det ärendenummer du fick av ombudet när du anmälde skadan.

4.5  TVIST

Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

5.  Övrigt


5.1  PERSONUPPGIFTER (GDPR)

Rock Group Sweden AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av alla personuppgifter som du som kund lämnar till oss, eller som indirekt skapas i och med att du lägger en order eller kontaktar oss. Vi lagrar och använder uppgifterna för att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig. Vi följer riktlinjerna i EU:s dataskyddsförordning GDPR (General Data Protection Regulation). Vi garanterar att vi inte säljer personuppgifter till någon. Vi lämnar endast ut personuppgifter till de företag som hjälper oss fullfölja våra åtaganden och som vi har avtal med för att hålla uppgifterna konfidentiella. Har du några frågor eller funderingar maila oss gärna på info@gneis.se.

5.2  COOKIES

Vi använder oss av s.k. "session cookies" för att vi ska kunna ge dig bästa service när du handlar i vår webshop gneis.se. Dessa försvinner när du stänger av din webbläsare. Du kan ställa in din webbläsare så att den inte accepterar eller varnar dig när en webbplats använder cookies. Men stänger du av cookies kommer du tyvärr inte att kunna handla i vår webbutik, utan kan då enbart se dig omkring.

5.3  FORCE MAJEURE

Om vi inte kan uppfylla angivna köpvillkor på grund av omständigheter orsakade av s.k. "Force Majeure" (t.ex strejk, krig, undantagstillstånd, naturkatastrofer eller liknande) kan vi inte ställas till svars för detta.

5.4  FÖRBEHÅLL

Vi förbehåller oss rätten att kunna justera samtliga priser och avgifter utan föregående information. Vi reserverar oss mot eventuella skrivfel eller bildfel på gneis.se och för fel i lagersaldot. Tänk på att färger ser olika ut på olika bildskärmar (beroende på dess kvalitet, kalibrering m.m.) och därför inte alltid riktigt överensstämmer med artiklarnas verkliga utseende.

Revision 2019-12-01


1. Integritetspolicy

EU:s nya och allmänt gällande dataskyddsförordning GDPR fick laga kraft 25 maj 2018 och ersätter Sveriges tidigare personuppgiftslag (PUL). GDPR (General Data Protection Regulation) är en bra lag som värnar om din integritet och ökar transparensen mellan dig och alla leverantörer som lagrar data om dig. GDPR ger dig bland annat rätten att på begäran få reda på; [1] alla persondata som ett företag lagrar om dig, [2] varför företaget lagrar denna data om dig och [3] hur länge de sparar datat. Du kan även kräva att företaget ska ta bort all data om dig. Här nedan berättar vi hur vi gör, och varför, liksom vilka rättigheter du har.

2. Personuppgiftsansvarig

Rock Group Sweden AB, som äger varumärket Gneis och Ossoami, är personuppgiftsansvarig för alla personuppgifter som du lämnar/skapas av våra system, när du handlar på webshopen gneis.se. Rock Group Sweden AB (556704-7484) har sitt huvudkontor på Varvsgatan 41, 97232 Luleå. Om du har frågor angående vår behandling av dina personuppgifter eller vill att vi avregistrerar dem eller har andra funderingar kan du maila oss på info@gneis.se eller ringa Johanna Gunnarsdotter (0920-420180).

3. Tillgång till personuppgifter

Dina personuppgifter behandlas av oss och de externa leverantörer som vi anlitar för att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig, exempelvis våra IT och logistikpartners. Samtliga agerar på uppdrag av oss och vi har tecknat personuppgiftsbiträdesavtal med alla för att säkerställa att de fullföljer sitt åtagande enligt våra riktlinjer. Vi delar även vissa begränsade uppgifter med utvalda externa parter som hjälper oss att samla in kundomdömen och skicka ut enkäter, nyhetsbrev och annan information. Även här har vi personuppgiftsbiträdesavtal med alla. Vi äger alla dessa personuppgifter och garanterar att de inte säljs eller överlåts till annan part.

4. Säkerhet

Vi skyddar dina uppgifter på flera olika sätt. Bland annat är all överföring av uppgifter via internet krypterade, datorer som innehåller personuppgifter står i en säker miljö och organisationer som har insyn i uppgifterna har skrivit på sekretessavtal.

5. Behandling av personuppgifter på gneis.se (webköp)

5.1. PERSONUPPGIFTER

Vi samlar in dina personuppgifter när du gör ett köp i vår webshop gneis.se för att kunna leverera de varor som du har beställt:

  • För- och efternamn (för uthämtning)
  • Postadress
  • E-postadress (för orderbekräftelser m.m.)
  • Mobilnummer (för leveransbesked via SMS)


För att uppfylla konsumentköplagen och för att kunna ge dig bra service (exempelvis ångerrätt, reklamationer, hjälp till avs. tidigare order) lagrar vi även några ytterligare uppgifter:

  • Kundnummer
  • Ordernummer
  • Fakturanummer
  • Kollinummer
  • Orderdata (artikel, färg, storlek, pris osv.)
  • Pris-/betalinformation
  • Prenumerationsinställningar


5.2 LAGRINGSTID

För att kunna hantera eventuella reklamationer och ge dig bra service utifrån vår historik avs. återkommande order lagrar vi dina personuppgifter i maximalt 5 år, fr.o.m. din senaste order. Du kan dock (enligt ovan) när som helst meddela oss om du vill att vi avregistrerar dig inkl. alla dina uppgifter.

6. Användning av Cookies

Vi använder s.k. cookies (små datafiler som lagras i din webbläsare) för att förbättra funktionaliteten, förenkla ditt besök och analysera hur shopen används, så att vi kan göra den bättre. Vi, liksom nästan alla andra webshopar, använder Google Analytics för att analysera vår affär, och Google använder i sin tur cookies. Vi har ingen kontroll över Google cookies, utan den information som din användning av sidan genererar lagras hos Google, inkl. din IP-adress. Du kan neka användningen av cookies via din webbläsares inställningar, men då kommer webshopen att fungera väsentligt sämre, med risk att det inte går att lägga en order.

7. Användning av personuppgifter för kommunikation (ej order)


7.1. OMDÖMEN

Vi är mycket intresserade av att veta vad våra kunder tycker om oss och våra produkter och det finns många kunder som eftersöker transparenta produkt och varumärkesomdömen från oberoende parter. För detta använder vi trustpilot.com, en oberoende transparent sajt för kundomdömmen som använder förnamn och e-postadress för att fråga efter omdömen. Du väljer själv om du vill delta eller ej. TrustPilot lagrar uppgifterna i 3 år (för sin affärslogik) men får inte skicka mejl utan vårt godkännande.

7.2. NYHETSBREV

Cirka två gånger i månaden skickar vi ut generella nyhetsbrev med information om nya produkter och vad vi jobbar med inför framtiden, trender, tips, nyheter osv. Dessa går till alla våra prenumeranter och för detta använder vi e-postprogrammet Mailchimp. Nyhetsbreven sänds till den e-postadress som är registrerad för nyhetsbrev. Mailchimp lagrar idag inget annat än din e-postadress och kan (får) ej skicka mejl på eget bevåg. E-postadresserna för utskick av nyhetsbrev lagras så länge du vill ha vårt nyhetsbrev. Du kan enkelt och när som helst avanmäla dig från utskick av nyhetsbrev, antingen via en länk i nyhetsbrevet eller genom att höra av dig till oss.

7.3. ENKÄTER

Vi använder enkäter för att lära oss mer om våra kunder och hur våra produkter fungerar, presterar och används i vardagen. Vi testar även nya produkter m.m. I varje fall där sparad data kan knytas till en identifierbar kund ska vi begära tillstånd av kunden att lagra denna information under avsedd tid.

Revision 2019-12-01

Så här fungerar det...


Ett byte görs i två steg. Först lägger du en ny order i shopen (din bytesorder) på det du vill byta färg och/eller storlek på. När du gjort din bytesorder skickar du tillbaka det du vill byta tillsammans med den returblankett som följde med i försändelsen.

Om du inte har kvar returblanketten som följde med i paketet kan du skriva ut en ny returblankett för order betalad med Klarna (kräver Acrobat Reader).

När vi fått din retur och konstaterat att artikeln/artiklarna är felfria och oanvända (enligt våra köpvillkor) får du ett mejl av oss om att returen är mottagen och godkänd.

När vi ser av returblanketten att du har lagt en bytesorder och verifierat detta, betalar vi returfrakten, dvs. det belopp som vi meddelar Klarna att du ska krediteras är exakt det du har betalat för artiklarna.

Detta betyder att din bytesorder kan skickas redan nästa dag, istället för att vi först måste invänta din retur innan den kan skickas. En annan fördel är att du vet att det du vill byta till finns i lager.

Så här gör du...


Följ dessa steg när du vill göra ett byte köpt via Klarna:

  • Lägg en ny order (din bytesorder) i vår webshop på de plagg du vill byta färg och/eller storlek på (inkl. byte mellan “Slim” | “Normal | “Space”). Självklart kan du, utöver det du vill byta till, lägga till ytterligare artiklar i din bytesorder.
  • Förpacka varje artikel du vill byta i den förpackning de kom i och lägg dem sedan i lämpligt emballage, som håller för transporten. Gärna det som artiklarna kom i så sparar vi på miljön. Av samma skäl, se gärna till att försändelsen inte blir onödigt stor så vi undviker att skicka luft i transporten.

  • Fyll i returblanketten. Var noggrann så sparar du både vår och din tid.


  • Lägg returblanketten och gärna även följesedeln i paketet och tejpa igen.


  • Klistra fast den returfraktsedel som följde med i leveransen. Vid byte ska denna användas.

Nu återstår bara att lämna paketet till valfritt Schenker ombud. Notera att du får kvittot till den mejladress som du angav vid köpet.

Revision 2019-12-01 

Så här gör du...


Om du oavsett skäl inte är nöjd med enstaka artiklar som du beställt eller hela din order och därmed vill returnera den för återköp gör du så här:

Om du inte har kvar returblanketten som följde med i paketet kan du skriva ut en ny returblankett för order betalad med Klarna (kräver Acrobat Reader).

  • Förpacka varje artikel du vill returnera i den förpackning de kom i och lägg dem sedan i lämpligt emballage, som håller för transporten. Gärna det som artiklarna kom i så sparar vi på miljön. Av samma skäl, se gärna till att försändelsen inte blir onödigt stor så vi undviker att skicka luft i transporten.

  • Fyll i returblanketten. Var noggrann så sparar du både vår och din tid.

  • Lägg returblanketten och gärna även följesedeln i paketet och tejpa igen.


  • Klistra fast den returfraktsedel som följde med i leveransen. Den kostar 59 kr att använda och är det enklaste, snabbaste och säkraste sättet att returnera artiklarna på. I våra köpvillkor kan du läsa hur du gör om du vill returnera artiklarna på annat sätt.


Nu återstår bara att lämna paketet till valfritt Schenker ombud. Notera att du får kvittot till den mejladress som du angav vid köpet.

När vi har fått returen och har konstaterat att artikeln/artiklarna är felfria och oanvända får du ett mejl av oss som bekräftar att returen är mottagen och godkänd. Därefter kontaktar vi Klarna som krediterar dig för de återlämnade artiklarna, minus kostnaden för returfrakten.

Observera att det är du som har ansvaret för din returförsändelse tills den når vårt lager. Om du använder returfraktsedeln räcker det med att du sparar mailet som bekräftar att du lämnat in paketet. I annat fall förordar vi att du skickar försändelsen på så sätt att den både är spårbar och försäkrad. Vi löser inte ut returer som skickas mot postförskott/efterkrav.

Revision 2019-12-01

1. Allmänt

Här får du veta hur du gör om du vill reklamera en vara, om vi trots våra ansträngningar har packat fel eller om det har blivit en transportskada.

Vi hanterar alla reklamationer enligt Konsumentköplagen. Läs gärna mer om denna och dina rättigheter på Konsumentverkets webbplats.

2. Reklamation | Fabrikationsfel

Innan du gör något mer – skriv ett mejl till info@gneis.se med följande innehåll:

  • Ordernummer
  • Fullständigt namn alt. kundnummer
  • Mobilnummer
  • Kort om vad du vill reklamera (gärna tillsammans med en beskrivande bild)


Invänta sedan svar från oss innan du gör något mer. Skicka med andra ord inte iväg plagget innan du har pratat med oss! (Det ska under inga omständigheter skickas tillbaka till vårt lager.)

Om vi fastställer att varan har ett fabrikationsfel har vi rätt att i:

  • första hand laga den.
  • andra hand kostnadsfritt byta den mot en likvärdig vara.
  • 3e-hand göra en återbetalning med "nyttoavdrag", enligt nedan.


Vid en eventuell återbetalning tar vi hänsyn till hur länge det är sedan plagget köptes. Efter en säsongs användning är avdraget 35% (av det pris du har betalat för plagget) och efter ytterligare en säsongs användning är det 50%. Läs gärna mer om ”nyttoavdrag” på Konsumentverkets webbplats.

Alla ev. frakter i samband med fabrikationsfel betalas av självfallet av Rock Group Sweden.

Notera att normalt slitage inte utgör någon grund för reklamation. Barn sliter hårt på sina vinterplagg, särskilt när asfalten är framme. Exempelvis är inte repiga reflexer, sönderklivna benslut eller uppnötta knän någon grund för reklamation (förutom Ossoami byxor med garanti). Inte heller skador som uppkommit pga. att man fastnat och rivit sönder yttertyget.

Obs! Om du köper rätt storlek och justerar plaggen efter våra anvisningar minimerar du risken att bensluten släpar i marken och att förstärkningar kommer på fel ställen och får därmed plagg som håller längre. 

3. Felexpedierad order

Om en artikel är felexpedierad (fel modell, storlek, eller färg) byter vi förstås kostnadsfritt ut den till den artikel du hade beställt , förutsatt att den är oanvänd och oskadad. Skicka ett mejl till info@gneis.se med följande innehåll:

  • Ordernummer
  • Fullständigt namn alt. kundnummer
  • Mobilnummer
  • Vilken vara som är fel (inkl. färg och storlek).
  • Vad du har fått istället.


Invänta sedan svar från oss innan du gör något mer. Skicka inte plagget innan du har pratat med oss! Det går också bra att ringa oss på 0920-420180 mellan kl. 10:00–16:00.

4. Transportskada

Om försändelsen har en transportskada ska du anmäla detta direkt hos ombudet när du hämtar ut försändelsen. Kolla därför noga att försändelsen är hel när du får den av ombudet.

Kontakta oss därefter snarast via mejl till info@gneis.se och beskriv skadan. Ange även det ärendenummer du fick av ombudet när du anmälde skadan.

I Hjärtat på Gneis

Vi vill att fler barn ska leka ute!

När barn kan leka ute obehindrat - med kläder som är följsamma och inte är i vägen, med kläder som håller dem varma och torra - då stannar de ute länge, länge.

Därför har vi gjort det till vår mission att skapa de allra bästa funktionskläderna för barn.

Utelek gör gott

Vi tror att barn som får leka mycket ute mår bättre, på många sätt! Vi brinner för att göra uteleken tillgänglig både prismässigt och såklart kvalitetsmässigt - för med riktigt bra funktionskläder är uteleken lika självklar som inneleken.

Behöver funktionskläder vara dyra?

Bra funktionskläder är dyra, de kräver ambitiösa mönsterkonstruktioner och de allra dyraste materialen. Vi jobbar dagligen med att kapa alla mellanhänder, varje onödig kostnad vi kan hitta, för att komma ner i pris och göra plaggen tillgängliga för fler barn - men vi tummar aldrig någonsin på kvaliteten.

Skickas nästa vardag

Leveranstid: 1-4 arbetsdagar

Öppet köp & bytesrätt i 14 dagar

Kundtjänst

Undrar du över något? Ring oss gärna!
Vi har öppet vardagar 10:00-16:00

Telefonnummer: 0920-420 180
Mail: info@gneis.se

Nyhetsbrev

Få tips, nyheter och erbjudanden från Gneis. Du kan när som helst avregistrera dig. Genom att skriva upp dig på vårt nyhetsbrev godkänner du vår integritetspolicy.

Vi är Gneis Funktionskläder

Vi gillar natur, vi gillar väder och vi gillar barn. Vi tycker att ute är världens bästa lekplats och att barnen förtjänar världens bästa utekläder. Som barnens ambassadör kämpar vi för detta och för att alla vuxna (som köper barnens kläder) ska förstå hur viktigt deras val av utekläder är för barnen.

ROCK GROUP SWEDEN AB
Organisationsnr 556704-7484 • Varvsgatan 41, plan 5, 972 32 Luleå • Telefon 0920-420 180 • Telefax: 0920-420 189 • E-post info@gneis.se

Gneis Logo
kundservice/
category