Kundservice

Telefon: 0920-420 180
Öppet vardagar: 10:00-16:00

Du är också välkommen att maila oss dina frågor: info@gneis.se

För frågor om köp, leverans, byten eller reklamation: order@gneis.se

Kundservice

Telefon: 0920-420 180

Öppet vardagar: 10:00-16:00

Maila oss: info@gneis.se

För frågor om köp, leveranser, byten eller reklamation: order@gneis.se

Revision 2019-09-23 

1  BESTÄLLNING

 

1.1  ALLMÄNT

Du måste vara minst 18 år för att handla. Alla priser är i svenska kronor och inklusive moms. Vi levererar endast varor inom Sverige.

1.2  KONTAKTUPPGIFTER

Du har ansvaret för att uppgifterna i din beställning är korrekta. Vi behöver [1] ett korrekt namn exakt som din ID-handling visar (annars får du inte ut paketet), [2] en korrekt mejladress (annars får du ingen orderbekräftelse) och [3] ett korrekt mobilnummer (annars får du ingen avisering).  Merkostnader som drabbar oss på grund av felaktiga uppgifter betalar du själv, exempelvis Schenkers avgift för namnändring. Du ansvarar för att säkerställa att våra mejl från order@gneis.se och info@gneis.se når dig, dvs. inte kommer i din skräppost eller fastnar i din brandvägg. Lägg gärna till order@gneis.se och info@gneis.se i dina kontakter så blir det rätt.

1.3  FRAKT OCH EXPEDITIONSAVGIFTER

För varje order tillkommer en fast avgift av 39 alternativt 59 kronor, beroende på storleken på din order. Utifrån varukorgens innehåll visas vad din frakt blir. Det tillkommer inga andra avgifter. 

1.4  BETALNING

All betalning sker via Klarna. Där du kan välja mellan en rad olika betalsätt inklusive kort- & direktbetalning, Klarna-konto och faktura. Klarna garanterar säkerheten för alla betaltransaktioner. Läs mer om Klarnas köpvillkor här: https://www.klarna.com/se/villkor/

1.5  ORDERBEKRÄFTELSE

När du klickar på knappen "Slutför köp" skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som du har registrerat. 

2  LEVERANS

2.1  LEVERANSBESKED

När din order lämnar lagret skickas en leveransbekräftelse till den mejladress du har angivit till Klarna med uppgifter om din leverans, inklusive kollinummer och en länk till Schenkers kollisökning. I de allra flesta fall packas och skickas din order kommande arbetsdag. Vid eventuella kampanjer (mycket sällan) eller plötsliga väderomslag kan det dock ta 1-4 arbetsdagar extra innan din order levereras från lagret. Till det tillkommer Schenkers leveranstid.

2.2  HÄMTNING

Försändelsen skickas med Schenker till det utlämningsställe du har valt. Du får ett SMS när paketet har kommit fram till ombudet. Det är din skyldighet att själv efterlysa paketet om du inte har fått en avisering inom skälig tid. Schenkers leveranstid är normalt 1-4 arbetsdagar. Om försändelsen inte har hämtats ut 7 dagar efter den ankom till ombudet skickas ett nytt SMS och efter ytterligare 4 dagar en brevavisering. Detta gäller även i de enstaka fall då Schenker använder PostNords utlämningsställe. (Har du inte angett SMS-nummer får du ett mail istället.) Efter 14 dagar skickar Schenker tillbaka försändelsen till vårt lager i Skurup.

2.3  EJ UTHÄMTAT PAKET

Om din order skickas tillbaka till vårt lager på grund av att du inte har hämtat ut paketet i tid debiteras du en avgift på 250 kronor som täcker delar av våra kostnader för dubbla frakter, pack & plock, uppackning, lagerhantering m.m. 

3  BYTES- OCH ÅNGERRÄTT

3.1  DISTANSHANDELSLAGEN

Distanshandelslagen ger dig oavsett orsak 14 dagars ångerrätt från det att du har hämtat ut försändelsen. Detta gäller förutsatt att produkten är oanvänd och oskadad.

3.1  FELFRI OCH OANVÄND

Du har rätt att känna på och prova produkterna som du har köpt av oss på samma sätt som i en fysisk butik. Ta inte bort eventuella lappar och anvisningar innan du har bestämt dig om du tänker behålla produkten. Produkter som du vill skicka tillbaka lägger du tillbaka i den förpackning de levererades i så sparar vi både tid och miljö. Om du använt varan eller återlämnar den smutsig eller skadad är du skyldig att ersätta oss för värdeminskningen eftersom vi i detta fall inte kan sälja den vidare till fullt pris.

3.2  GEMENSAMT FÖR ALLA RETURER

Såväl en returblankett som en betald returadresslapp finns med i leveransen.  En korrekt ifylld returblankett ska alltid vara med i returförsändelsen. Du kan även skriva ut en returblankett om du har tappat bort den. Vi rekommenderar att du använder den medföljande returadresslappen och sparar det inlämningskvitto som kommer från Schenker till din mejladress. I annat fall tar du själv ansvaret för att returförsändelsen kommer fram till vårt lager och vi rekommenderar i så fall en spårbar försändelse med försäkring. Vi löser inte ut returer som skickas mot Postförskott/Efterkrav. När vi har fått tillbaka produkten och konstaterat att den är både felfri och oanvänd rapporterar vi det till Klarna som därefter reglerar detta ekonomiskt enligt våra och Klarnas köpvillkor. Den frakt på 39 eller 59 kronor som du har betalat vid köptillfället via Klarna betalas ej tillbaka. I det fall returen avser en produkt som köpts inom ramen för ett paket reduceras återbetalningen med hela den erhållna paketrabatten.

3.2  BYTE

Ett byte sker i två steg. Först lägger du en ny (bytes)order och därefter gör du ett retur/återköp av den/de produkter som du lagt bytesorder på – exempelvis en större/mindre storlek, om det var storleken som blev fel. På detta sätt får du den/de produkter du vill byta till snabbast möjligt – normalt inom 2-4 dagar beroende på var du bor.

När vi får returen/återköpet till lagret meddelar vi detta till Klarna, som reglerar detta med dig och vi står för returfrakten. Notera dock att du måste kryssa i att du lagt en bytesorder på returblanketten. I annat fall kan vi inte se detta och ta bort kostnaden för returfrakten.  

Du kan förstås lägga till fler produkter i din bytesorder, utöver de/dem du vill byta.

3.3  ÅTERKÖP

När vi fått returen/återköpet till lagret meddelar vi detta till Klarna, som reglerar detta med dig.   Vid rena återköp betalar du returfrakten och den är samma som den fraktavgift som du betalade vid ditt köp, dvs. 39 eller 59 kronor.

4  REKLAMATIONER

4.1  ALLMÄNT

Vi hanterar alla reklamationer i enlighet med Konsumentköplagen. Läs gärna mer på Konsumentverkets webbplats. 

4.2  FELEXPEDIERAD ORDER

Om artikeln är felexpedierad byter vi kostnadsfritt ut den till rätt artikel, förutsatt att den är oanvänd och felfri. Gör inget utan att först ha kontaktat ossorder@gneis.se.

4.3  TRANSPORTSKADA

Om försändelsen har en transportskada är du ansvarig att anmäla detta direkt hos ombudet när du hämtar försändelsen. Kolla därför noga att försändelsen är hel när du får den av ombudet. Kontakta oss därefter snarast via mejl till order@gneis.se och beskriv skadan. Ange även det ärendenummer som du har fått av ombudet.

4.4  FABRIKATIONSFEL

Om vi fastställer att produkten har ett fabrikationsfel har vi rätt att i

• första hand laga produkten.

• andra hand kostnadsfritt byta den mot likvärdig produkt. 
 

• tredje hand göra en återbetalning med ett nyttoavdrag enligt nedan. 

Vid återbetalning utgår vi från hur länge det är sedan plagget köptes. Efter en säsongs användning är avdraget ca 40% av det pris du betalade för produkten. Efter ytterligare en säsongs användning är avdraget ca 60%. Läs gärna mer på Konsumentverkets webbplats. Alla eventuella frakter i samband med fabrikationsfel betalas av oss. Notera att normalt slitage inte utgör någon grund för reklamation. Barn sliter hårt på sina vinterplagg, särskilt när asfalten är framme. Exempelvis är inte repiga reflexer, sönderklivna benslut eller nötta knän någon grund för reklamation. Inte heller skador som uppkommit pga. att man fastnat och rivit sönder yttertyget. (Om du köper rätt storlek och justerar plaggen efter våra anvisningar minimerar du risken att bensluten släpar i marken och att förstärkningar kommer på fel ställen och får därmed plagg som håller längre.)

4.5  TVIST

Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

5  REKLAMATIONER

5.1  PERSONUPPGIFTER (GDPR)

Rock Group Sweden AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av alla personuppgifter som du som kund lämnar till oss, eller som indirekt skapas i och med att du lägger en order eller kontaktar oss. Vi lagrar och använder uppgifterna för att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig. Vi följer riktlinjerna i EU:s dataskyddsförordning GDPR (General Data Protection Regulation). Vi garanterar att vi inte säljer/lämnar ut personuppgifter till annan än de företag som hjälper oss fullfölja våra åtaganden, som vi alla har avtal med för att hålla uppgifterna konfidentiella. Har du några frågor eller funderingar maila oss gärna på info@gneis.se. Här hittar du vår fullständiga Integritetspolicy.

5.2  COOKIES

Vi använder oss av s.k. "session cookies" för att vi ska kunna ge dig bästa service när du handlar i vår webshop gneis.se. Dessa försvinner när du stänger av din webbläsare. Du kan ställa in din webbläsare så att den inte accepterar eller varnar dig när en webbplats använder cookies. Men stänger du av cookies kommer du tyvärr inte att kunna handla i vår webbutik, utan du kan då enbart se dig omkring.

5.3  FORCE MAJEURE

Om vi inte kan uppfylla angivna köpevillkor på grund av omständigheter orsakade av s.k. "Force Majeure" (t.ex strejk, krig, undantagstillstånd, naturkatastrofer eller liknande) kan vi inte ställas till svars.

5.4  FÖRBEHÅLL

Vi förbehåller oss rätten att kunna justera samtliga priser och avgifter utan föregående information. Vi reserverar oss mot eventuella skrivfel eller bildfel på gneis.se och för fel i lagersaldot. Tänk på att färger ser olika ut på olika bildskärmar beroende dess kvalitet och kalibrering och därför inte alltid riktigt överensstämmer med artiklarnas verkliga utseende.

Revision 2019-09-24

1. Integritetspolicy

EU:s nya och allmänt gällande dataskyddsförordning GDPR träder i laga kraft den 25 maj, och ersätter samtidigt vår svenska personuppgiftslag (PUL). GDPR (General Data Protection Regulation) är en bra lag som värnar om din integritet och ökar transparensen mellan dig och alla leverantörer som lagrar data om dig. GDPR ger dig bland annat rätten att på begäran få reda på alla persondata som ett företag lagrar om dig, varför det lagrar denna data om dig och hur länge de sparar det. Du kan även kräva att företaget ska avregistrera all data om dig. Här nedan berättar vi hur vi gör, och varför, liksom vilka rättigheter du har.

2. Personuppgiftsansvarig

Rock Group Sweden AB, som äger varumärket Gneis, är personuppgiftsansvarig för alla personuppgifter som du lämnar och som skapas av våra system, när du registrerar dig eller handlar på webshopen gneis.se. Rock Group Sweden AB (556704-7484) har sitt huvudkontor på Varvsgatan 41, 97232 Luleå. Om du har frågor angående vår behandling av dina personuppgifter eller vill att vi avregistrerar dem eller har andra funderingar kan du maila oss på info@gneis.se eller ringa Johanna Gunnarsdotter (0920-420180).

3. Tillgång till personuppgifter

Dina personuppgifter behandlas av oss och de externa leverantörer som vi anlitar för att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig, exempelvis våra IT och logistikpartners. Samtliga agerar på uppdrag av oss och vi har tecknat personuppgiftbiträdesavtal med alla för att säkerställa att de fullföljer sitt åtagande enligt våra riktlinjer. Vi delar även vissa begränsade uppgifter med utvalda externa parter som hjälper oss att samla in kundomdömen och skicka ut enkäter, nyhetsbrev och annan information. Även här har vi personuppgiftbiträdesavtal med alla. Vi äger alla dessa personuppgifter och garanterar att de inte säljs eller överlåts till annan part.

4. Säkerhet

Vi skyddar dina uppgifter på flera olika sätt. Bland annat är all överföring av uppgifter via internet krypterade, datorer som innehåller personuppgifter står i en säker miljö och organisationer som har insyn i uppgifterna har skrivit på sekretessavtal.

5. Behandling av personuppgifter på gneis.se (webköp)

5.1. PERSONUPPGIFTER

Vi samlar in dina personuppgifter när du registrerar dig och/eller gör ett köp i vår webshop gneis.se för att sedan kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig, dvs. leverera de varor som du har beställt. • För- och efternamn (för uthämtning) • Postadress • E-postadress (för orderbekräftelser m.m.) • Mobilnummer (för leveransbesked via SMS) För att uppfylla konsumentköplagen och kunna ge dig bra service lagrar vi även en del andra uppgifter. Exempelvis för att hantera ångerrätt och reklamationer, ge dig hjälp avs. tidigare order eller själv kan se och följa tidigare och aktuella köp. • Kundnummer • Ordernummer • Fakturanummer • Kollinummer • Orderdata (artikel, färg, storlek, pris osv.) • Pris-/betalinformation • Prenumerationsinställningar (nyhetsbrev, enkäter, ev. erbjudanden)

5.2 LAGRINGSTID

För att kunna hantera ev. reklamationer och ge dig bra service utifrån vår historik avs. återkommande order lagrar vi dina personuppgifter i maximalt 5 år, fr.o.m. din senaste order. Du kan dock (enligt ovan) när som helst meddela oss om du vill att vi avregistrerar dig inkl. alla dina uppgifter.

6. Användning av Cookies

Vi använder s.k. cookies (små datafiler som lagras i din webbläsare) för att förbättra funktionaliteten, förenkla ditt besök och analysera hur shopen används, så att vi kan göra den bättre. Vi, liksom nästan alla andra webshopar, använder Google Analytics för att analysera vår affär, och Google använder i sin tur cookies. Vi har ingen kontroll över Google cookies, utan den information som din användning av sidan genererar lagras hos Google, inkl. din IP-adress. Du kan neka användningen av cookies via din webbläsares inställningar, men då kommer webshopen att fungera väsentligt sämre, med risk att det inte går att lägga en order.

7. Användning av personuppgifter för kommunikation (ej order)

7.1. OMDÖMEN

Vi är mycket intresserade av att veta vad våra kunder tycker om Gneis och våra produkter och det finns många kunder som vill ha transparenta produkt och varumärkesomdömen från en oberoende part. För detta använder vi den oberoende sajten TrustPilot.com, som använder förnamn och e-postadress för att fråga efter dessa omdömen. Du väljer själv om du vill delta eller ej. TrustPilot lagrar uppgifterna i 3 år (för sin affärslogik) men får inte skicka mejl utan vårt godkännande.

7.2. NYHETSBREV

Då och då skickar vi ut generella nyhetsbrev som informerar om nya produkter och vad vi jobbar med inför framtiden, trender, utbildning etc., och som går till alla våra prenumeranter. För detta använder vi Mailchimp. Nyhetsbreven sänds till den e-postadress som är registrerad för nyhetsbrev. Mailchimp lagrar idag inget annat än din e-postadress och kan (får) ej skicka mejl på eget bevåg. E-postadresserna för utskick av nyhetsbrev lagras så länge du vill ha vårt nyhetsbrev. Du kan enkelt och när som helst avanmäla dig från utskick av nyhetsbrev, antingen via en länk i nyhetsbrevet eller genom att höra av dig till oss.

7.3. ENKÄTER

Vi använder enkäter för att lära oss mer om våra kunder och hur våra produkter fungerar, presterar och används i vardagen. Vi testar även nya produkter m.m. Vi kommer att fortsätta med detta, men innan dess kommer vi att fråga alla kunder om de fortsättningsvis vill svara på våra enkäter och berätta om hur detta i så fall kommer att fungera med anmälan och godkännande.

 

BYTE


Efter vårt byte till Klarna kassa tisdag 1:a oktober kl. 9:00 är det två olika rutiner för byte beroende om du lagt din order före eller efter denna tidpunkt, dvs om du har betalat med Klarna eller ej.

Du hittar båda här. Först den rutin som gäller dig som betalat via Klarna och därefter vår “gamla rutin” som gällt i många år.

SÅ HÄR FUNGERAR DET om du köpt via Klarna


Ett byte görs numera i två steg; [1] Först lägger du en ny order i shopen (din bytesorder) på det du vill byta färg och/eller storlek på. [2] När du gjort din bytesorder skickar du sedan tillbaka det du vill byta tillsammans med den returblankett som följde med i försändelsen.

Om du inte har kvar returblanketten som följde med i paketet kan du skriva ut en ny returblankett för order betalad med Klarna (kräver Acrobat Reader)

När vi fått din retur och konstaterat att artikeln/artiklarna är felfria och oanvända (enligt våra köpvillkor) får du ett mejl av oss om att returen är mottagen och godkänd.

När vi ser av returblanketten att du har lagt en bytesorder och verifierat detta, betalar vi returfrakten, dvs. det belopp som vi meddelar Klarna att du ska krediteras är exakt det du har betalat för artiklarna.

Detta betyder att din bytesorder kan skickas redan nästa dag, istället för att vi först måste invänta din retur innan den kan skickas. En annan fördel är att du vet att det du vill byta till finns i lager.

SÅ HÄR GÖR DU om du köpt via Klarna


Följ dessa steg när du vill göra ett byte köpt via Klarna:

  • Lägg en ny order (din bytesorder) i vår webshop på de plagg du vill byta färg och/eller storlek på (inkl. byte mellan “Slim” | “Normal | “Space”). Självklart kan du, utöver det du vill byta till, lägga till ytterligare artiklar i din bytesorder.
  • Förpacka varje artikel du vill byta i den förpackning de kom i och lägg dem sedan i lämpligt emballage, som håller för transporten. Gärna det som artiklarna kom i så sparar vi på miljön. Av samma skäl, se gärna till att försändelsen inte blir onödigt stor så vi undviker att skicka luft i transporten.

  • Fyll i returblanketten. Var noggrann så sparar du både vår och din tid.


  • Lägg returblanketten och gärna även följesedeln i paketet och tejpa igen.


  • Klistra fast den returfraktsedel som följde med i leveransen. Vid byte ska denna användas.

 

SÅ HÄR GÖR DU om du köpt före 1/10 kl. 9:00


Om du inte har kvar returblanketten som följde med i paketet kan du skriva ut en ny returblankett för order EJ betalad med Klarna här (kräver Acrobat Reader)

Det går bra att byta färg och/eller storlek på en artikel om du gör det inom 14 dagar från det att du hämtade försändelsen. Detta gäller förutsatt att artikeln är oanvänd (i nyskick) och felfri, samt att det du vill byta till finns kvar i lager.

Kolla gärna i webshopen vad som finns kvar i vårt lager innan du skriver vad du vill byta till. Vi kan dock inte garantera att det du vill byta till finns kvar i lager när din retur kommer till lagret, så ange därför gärna ett 2a alternativ på returblanketten.

Sätt en gul lapp e.d. på returblanketten om du vill att vi ska ringa dig innan vi betalar tillbaka pengarna – om inget av dina val finns kvar i lager.

Gör ditt byte köpt före 1a oktober så här:


  • Packa artikeln/artiklarna i lämpligt emballage, som håller för transporten. Förslagsvis i den påsen/kartongen artiklarna kom i. Se bara till att inte försändelsen blir onödigt stort om du enbart returnerar enstaka artiklar.
  • Fyll i returblanketten som följde med leveransen. (Har du inte kvar den kan du hämta den högst upp på denna sida (kräver Adobe Reader). Om du vill kan du fylla i blanketten direkt på datorn, innan du skriver ut den.


  • Lägg returblanketten + kopia på följesedel/faktura i paketet och klistra igen det.


  • Klistra fast bifogad returfraktsedel, om du väljer att använda den, vilket vi rekommenderar dig att göra. Kostar 59 kr och är det enklaste, snabbaste och säkraste sättet att returnera artiklarna på.




När vi har fått artikeln, och konstaterat att den är felfri och oanvänd får du ett mejl av oss som bekräftar att returen är mottagen och godkänd. Sedan byter vi den enligt dina önskemål och skickar den/de utbytta artiklarna till dig fraktfritt med Schenker, till samma ombud som din ursprungliga order skickades.

Eventuell mellanskillnad vid bytet och returfraktavgiften om 59 kr (om du väljer att använda vår returfraktsedel) betalas mot faktura, som bifogas din utbytesorder.

ÅTERKÖP | Ångerrätt


Efter vårt byte till Klarna kassa tisdag 1:a oktober kl. 9:00 är det två olika rutiner för återköp beroende om du lagt din order före eller efter denna tidpunkt, dvs om du har betalat med Klarna eller ej.

Du hittar båda här. Först den rutin som gäller dig som betalat via Klarna och därefter vår “gamla rutin” som gällt i många år.

SÅ HÄR FUNGERAR DET om du köpt via Klarna


Om du oavsett skäl inte är nöjd med enstaka artiklar som du beställt eller hela din order och därmed vill returnera den för återköp gör du så här:

Om du inte har kvar returblanketten som följde med i paketet kan du skriva ut en ny returblankett för order betalad med Klarna (kräver Acrobat Reader).

  • Förpacka varje artikel du vill byta i den förpackning de kom i och lägg dem sedan i lämpligt emballage, som håller för transporten. Gärna det som artiklarna kom i så sparar vi på miljön. Av samma skäl, se gärna till att försändelsen inte blir onödigt stor så vi undviker att skicka luft i transporten.

  • Fyll i returblanketten. Var noggrann så sparar du både vår och din tid.

  • Lägg returblanketten och gärna även följesedeln i paketet och tejpa igen.


  • Klistra fast den returfraktsedel som följde med i leveransen. Den kostar 59 kr att använda och är det enklaste, snabbaste och säkraste sättet att returnera artiklarna på. I våra köpvillkor kan du läsa hur du gör om du vill returnera artiklarna på annat sätt.


När vi har fått returen och har konstaterat att artikeln/artiklarna är felfria och oanvända får du ett mejl av oss som bekräftar att returen är mottagen och godkänd. Därefter kontaktar vi Klarna som krediterar dig för de återlämnade artiklarna, minus kostnaden för returfrakten.

SÅ HÄR GÖR DU om du köpt före 1/10 kl. 9:00


Om du inte är nöjd med din artikel har du 14 dagars ångerrätt efter det att du hämtat försändelsen. Ångerrätten gäller förutsatt att artikeln är oanvänd (nyskick) och felfri.

Om du inte har kvar returblanketten som följde med i paketet kan du skriva ut en ny returblankett för order EJ betalad med Klarna här (kräver Acrobat Reader)

Du gör återköp på dina artiklar så här:


  • Packa artikeln/artiklarna i lämpligt emballage, som håller för transporten. Förslagsvis i den påsen/kartongen artiklarna kom i. Se bara till att försändelsen inte blir onödigt stor om du enbart returnerar enstaka artiklar.


  • Fyll i returblanketten som följde med leveransen. (Har du inte kvar den kan du hämta den högst på denna sida (kräver Adobe Reader). Om du vill kan du fylla i blanketten direkt på datorn, innan du skriver ut den.


  • Lägg returblanketten + kopia på följesedel/faktura i paketet och klistra igen det.


  • Klistra fast bifogad returfraktsedel, om du väljer att använda den, vilket vi rekommenderar dig att göra. Kostar 59 kr och är det enklaste, snabbaste och säkraste sättet att returnera artiklarna på.




När vi har fått artikeln och har konstaterat att den är felfri och oanvänd betalar vi tillbaka exakt det belopp som du har betalat för den aktuella artikeln med avdrag för returfrakten om 59 kr, om du har använt vår retursedel – vilket vi starkt rekommenderar).

Återbetalningen görs garanterat inom trettio (30) dagar, men oftast inom 1-8 dagar beroende på när returen kommer till oss. Återbetalningarna (som görs manuellt) görs varje torsdag. I samband med att returen registrerats hos oss skickas ett mejl till dig om att vi tagit emot din retur.

Utbetalning sker till det bankkontonummer som du angett på returblanketten.

Observera att det är du som har ansvaret för din returförsändelse tills den når vårt lager. Om du använder returfraktsedeln räcker det med att du sparar mailet som bekräftar att du lämnat in paketet. I annat fall förordar vi att du skickar försändelsen på så sätt att den både är spårbar och försäkrad. Vi löser inte ut returer som skickas mot postförskott/efterkrav.

Rev. 2017-02-24

1. Allmänt

Här kan du läsa hur du gör om du vill reklamera. Vi hanterar alla ev. reklamationer enligt Konsumentköplagen. Läs gärna mer påKonsumentverkets webbplats.

2. Felexpedierad order

Om artikeln är felexpedierad (fel modell, storlek, färg e.d.) byter vi kostnadsfritt ut den till rätt artikel, förutsatt att den är oanvänd (nyskick) och oskadad. Skicka ett mejl till order@gneis.se med följande innehåll: • Ordernummer • Fullständigt namn • Telefonnummer, som vi säkrast når dig på • Vad du beställt för artikel (inkl. färg och storlek) och vad du fått. Invänta svar från oss innan du gör något mer. Skicka med andra ord inte tillbaka plagget innan du har pratat med oss!

3. Transportskada

Om försändelsen har en transportskada är du ansvarig att anmäla detta direkt hos ombudet när du hämtar ut försändelsen. Kolla därför noga att försändelsen är hel när du får den av ombudet. Kontakta oss därefter snarast via mejl till order@gneis.se och beskriv skadan. Ange även det ärendenummer du har fått av Schenkers ombud.

4. Fabrikationsfel e.d.

Innan du gör något mer – skriv ett mejl till order@gneis.se med följande innehåll. • Ordernummer • Fullständigt namn och adress (eller ditt kundnummer) • Telefonnummer som vi säkrast når dig på • Kort beskrivning av vad du vill reklamera, gärna med ett beskrivande foto. Invänta svar från oss innan du gör något mer. Skicka med andra ord inte iväg plagget innan du har pratat med oss! (Det ska under inga omständigheter skickas tillbaka till vårt lager.) Om vi fastställer att varan har ett fabrikationsfel har vi rätt att i: • 1a-hand laga den • 2a-hand kostnadsfritt byta den mot en likvärdig vara • 3e-hand göra en återbetalning med nyttoavdrag, enligt nedan. Vid återbetalning tar vi hänsyn till hur länge det är sedan plagget köptes. Efter en säsongs användning är avdraget ca 40% (av det pris du har betalat för plagget) och efter ytterligare en säsongs användning är det 60%. Läs gärna mer om ”nyttoavdrag” på Konsumentverkets webbplats. Alla ev. frakter i samband med fabrikationsfel betalas av Gneis. Notera dock att normalt slitage inte utgör någon grund för reklamation. Barn sliter hårt på sina vinterplagg, särskilt när asfalten är framme. Exempelvis är inte repiga reflexer, sönderklivna benslut eller uppnötta knän någon grund för reklamation. Inte heller skador som uppkommit pga. att man fastnat och rivit sönder yttertyget. (Om du köper rätt storlek och justerar plaggen efter våra anvisningar minimerar du risken att bensluten släpar i marken och att förstärkningar kommer på fel ställen och får därmed plagg som håller längre.)

I Hjärtat på Gneis

Vi vill att fler barn ska leka ute!

När barn kan leka ute obehindrat - med kläder som är följsamma och inte är i vägen, med kläder som håller dem varma och torra - då stannar de ute länge, länge.

Därför har vi gjort det till vår mission att skapa de allra bästa funktionskläderna för barn.

Utelek gör gott

Vi tror att barn som får leka mycket ute mår bättre, på många sätt! Vi brinner för att göra uteleken tillgänglig både prismässigt och såklart kvalitetsmässigt - för med riktigt bra funktionskläder är uteleken lika självklar som inneleken.

Behöver funktionskläder vara dyra?

Bra funktionskläder är dyra, de kräver ambitiösa mönsterkonstruktioner och de allra dyraste materialen. Vi jobbar dagligen med att kapa alla mellanhänder, varje onödig kostnad vi kan hitta, för att komma ner i pris och göra plaggen tillgängliga för fler barn - men vi tummar aldrig någonsin på kvaliteten.

Skickas nästa vardag

Leveranstid: 1-4 arbetsdagar

Öppet köp & bytesrätt i 14 dagar

Kundtjänst

Undrar du över något? Ring oss gärna!
Vi har öppet vardagar 10:00-16:00

Telefonnummer: 0920-420 180
Mail: info@gneis.se

Nyhetsbrev

Få tips, nyheter och erbjudanden från Gneis. Du kan när som helst avregistrera dig. Genom att skriva upp dig på vårt nyhetsbrev godkänner du vår integritetspolicy.

Vi är Gneis Funktionskläder

Vi gillar natur, vi gillar väder och vi gillar barn. Vi tycker att ute är världens bästa lekplats och att barnen förtjänar världens bästa utekläder. Som barnens ambassadör kämpar vi för detta och för att alla vuxna (som köper barnens kläder) ska förstå hur viktigt deras val av utekläder är för barnen.

ROCK GROUP SWEDEN AB
Organisationsnr 556704-7484 • Varvsgatan 41, plan 5, 972 32 Luleå • Telefon 0920-420 180 • Telefax: 0920-420 189 • E-post info@gneis.se

Gneis Logo
kundservice/
category